Tema 4: L'educació i els mitjans de comunicació

1. Sobre el "LLibre Blanc: L'educació en l'entorn audiovisual" és interessant que t'informis sobre què és el CAC (Consell de l'Audiovisual de Catalunya) i en llegeixis la introducció i les conclusions. Al teu bloc, destaca, de les vint conclusions que s'hi presenten, les tres que et semblen més interessants des de la perspectiva de l'escola

Com a resum les 20 conclusions són:
1- Els mitjans audiovisuals construeixen una mena de medi ambient constant en la vida dels nens i els joves.
2-L'entorn audiovisual no és un fet natural, sinó el producte d'unes pràctiques, institucions i rutines humanes i socials.
3-Ha de ser possible aconseguir que els valors de la indústria i del mercat audiovisual no contradiguin els valors del civisme i de la societat democràtica.
4-La tasca ha de començar per una responsabilitat compartida
5-Alguns dels continguts audiovisuals són caracterizables com a continguts de risc.
6-El consum mediàtic creixent i abusiu, juntament amb la manca de formació de les persones, predisposen que l'impacte dels continguts de risc influeixi negativament en la població infantil.
7-No tots els nens i joves viuen en contextos que assegurin una compensació adequada del potencial dels mitjans de comunicació.
8-El consum infantil de televisió és extens i intens
9-Encara que es considera que les famílies tenen una gran responsabilitat en el consum infantil de televisió, és evident que no podran assumir-la si els falta informació.
10-L'ajut a les famílies, o la responsabilitat compartida, implica un esforç continuat d'informació sobre els continguts televisius.
11-Per a la indústria audiovisual, els nens i nenes són uns consumidors especialment llaminers i fàcils de manipular.
12-Hi ha poca programació específica per a la infància
13-La tradició en la programació infantil a Catalunya hauriade recuperar la vitalitat.
14-La producció d'animació a Catalunya no rep el suport suficient.
15- La producció audiovisual i multimèdia és quasi inexistent.
16- No hi ha, en l'actualitat, un canal públic pròpiament educatiu.
17- S'observa un divorci entre la televisió i l'escola
18- La superació d'aquest divorci hauria de tenir en compte una bona educació en comunicació audiovisual.
19- És urgent un esforç i una implicació major de l'Administració.
20-És imprescindible que la investigació en educació i mitjans es potenciï i es coordini.

Les tres conclusions que em semblan més interessant són:
1- Els mitjans audiovisuals construeixen una mena de medi ambient constant en la vida dels nens i els joves.
10-L'ajut a les famílies, o la responsabilitat compartida, implica un esforç continuat d'informació sobre els continguts televisius.
12-Hi ha poca programació específica per a la infància

0 comentarios:

Publicar un comentario

Educació en comunicació: Perquè he escollit aquesta assignatura?


Hola a tots! Em dic Sara i soc estudiant de tercer de magisteri musical. Vaig escollir aquesta assignatura per moltes raons.En un futur esperem molt proper, em trobaré a una aula on no només hauré de transmetre coneixements sinó hauré de crear una petita societat reflex de la societat que ens envolta.En aquesta societat hi és molt present els mitjans de comunicació i aquests s'han de tractar dia a dia perquè poden influenciar molt a la vida dels nostres alumnes.M'agradaria poder analitzar diferents medis, i poder ser critica amb ells per tal d'ensenyar als nens a contrastar la informació i a saber utilitzar-la.Penso que la televisió pot ser un mitjà molt apropoiat per utilizar a l'aula però si s'utilitza d'una manera coherent i útil.

Sara Bejar Serrano