1. Sobre el "LLibre Blanc: L'educació en l'entorn audiovisual" és interessant que t'informis sobre què és el CAC (Consell de l'Audiovisual de Catalunya) i en llegeixis la introducció i les conclusions. Al teu bloc, destaca, de les vint conclusions que s'hi presenten, les tres que et semblen més interessants des de la perspectiva de l'escola
Com a resum les 20 conclusions són:
1- Els mitjans audiovisuals construeixen una mena de medi ambient constant en la vida dels nens i els joves.
2-L'entorn audiovisual no és un fet natural, sinó el producte d'unes pràctiques, institucions i rutines humanes i socials.
3-Ha de ser possible aconseguir que els valors de la indústria i del mercat audiovisual no contradiguin els valors del civisme i de la societat democràtica.
4-La tasca ha de començar per una responsabilitat compartida
5-Alguns dels continguts audiovisuals són caracterizables com a continguts de risc.
6-El consum mediàtic creixent i abusiu, juntament amb la manca de formació de les persones, predisposen que l'impacte dels continguts de risc influeixi negativament en la població infantil.
7-No tots els nens i joves viuen en contextos que assegurin una compensació adequada del potencial dels mitjans de comunicació.
8-El consum infantil de televisió és extens i intens
9-Encara que es considera que les famílies tenen una gran responsabilitat en el consum infantil de televisió, és evident que no podran assumir-la si els falta informació.
10-L'ajut a les famílies, o la responsabilitat compartida, implica un esforç continuat d'informació sobre els continguts televisius.
11-Per a la indústria audiovisual, els nens i nenes són uns consumidors especialment llaminers i fàcils de manipular.
12-Hi ha poca programació específica per a la infància
13-La tradició en la programació infantil a Catalunya hauriade recuperar la vitalitat.
14-La producció d'animació a Catalunya no rep el suport suficient.
15- La producció audiovisual i multimèdia és quasi inexistent.
16- No hi ha, en l'actualitat, un canal públic pròpiament educatiu.
17- S'observa un divorci entre la televisió i l'escola
18- La superació d'aquest divorci hauria de tenir en compte una bona educació en comunicació audiovisual.
19- És urgent un esforç i una implicació major de l'Administració.
20-És imprescindible que la investigació en educació i mitjans es potenciï i es coordini.
Les tres conclusions que em semblan més interessant són:
1- Els mitjans audiovisuals construeixen una mena de medi ambient constant en la vida dels nens i els joves.
10-L'ajut a les famílies, o la responsabilitat compartida, implica un esforç continuat d'informació sobre els continguts televisius.
12-Hi ha poca programació específica per a la infància
Tema 4: L'educació i els mitjans de comunicació
Publicado por
Sarabso
viernes, 15 de mayo de 2009
0 comentarios:
Publicar un comentario