Tema 3

3.Finalment, reflexiona sobre els valors que s'intenten transmetre a l'escola i els que es transmeten des dels mitjans de comunicació, quin grau d'acord i/o desacord hi ha entre els dos contextos educatius?

En uns pocs anys la societat actual ha sofert un gran canvi que podríem analitzar des de moltes perspectives; però la més punyent és la velocitat en que actualment passa la informació d’un espai a un altre, d’una persona a una altra i la quantitat d’informació que cada individu arriba a manejar. D' igual manera passa amb els nens i nenes, estan a la güait de tot el que passa al seu entorn, tenen accès a molta informació mitjançant la televisió, revistes, internet...
Com a mestres en's em de preguntar: Quins valors donem a l' escola? són els mateixos que ens oferten els mitjans de comunicació?
Avui dia encara estem plantejant que em de fer i com em de tractar aquest cúmul d' informació a lescola. Els continguts escolars i els de les televisions, sovint estan contraposats. A les
aules es vol seguir treballant amb els mateixos mitjans que fins ara i amb els mateixos objectius curriculars. L’escola i la televisió representen un xoc de cultures i que totes dues institucions hauran de fer alguna cosa per esdevenir útils al progrés interior dels infants que eduquen.
Em d' intentar recopilar els valors que la televisió en's vol donar, i unir-los als nostres objectius educatius.
Els valors fonamentals que l' escola vol trasmeter són: convivència, respecte, participació, tolerància, experimentació.... No obstant, la televisió moltes vegades fomenta valors tals com: individualisme, competició, globalització...
Com a conclusió, dir que em de tenir en compte que els mitjans de comunicació tenen molt resó en els nens i nenes i els influeixen molt, per tant em de ser capaços de buscar aquest equilibri entre (valors educatius i valors externs a l' escola).

0 comentarios:

Publicar un comentario

Educació en comunicació: Perquè he escollit aquesta assignatura?


Hola a tots! Em dic Sara i soc estudiant de tercer de magisteri musical. Vaig escollir aquesta assignatura per moltes raons.En un futur esperem molt proper, em trobaré a una aula on no només hauré de transmetre coneixements sinó hauré de crear una petita societat reflex de la societat que ens envolta.En aquesta societat hi és molt present els mitjans de comunicació i aquests s'han de tractar dia a dia perquè poden influenciar molt a la vida dels nostres alumnes.M'agradaria poder analitzar diferents medis, i poder ser critica amb ells per tal d'ensenyar als nens a contrastar la informació i a saber utilitzar-la.Penso que la televisió pot ser un mitjà molt apropoiat per utilizar a l'aula però si s'utilitza d'una manera coherent i útil.

Sara Bejar Serrano